lauantai 13. elokuuta 2016

Makramee

taito shop
Nyt se löytyi! Olen vuosien ajan ollut kiinnostunut makramee-töistä. Kaikenlaiset solmutyöt aina rannekoruista seinävaatteisiin ja amppeleihin ovat aina kiehtoneet ja olen halunnut oppia tekemään niitä. Kun tielleni osui tämä makramee seinätekstiili teko-ohjeineen, niin toimeen oli tartuttava välittömästi.

Solmiminen vei yhden sateisen mökki-iltapäivän ja muutaman lasin punaviiniä. Makramee vei minut mennessään ja nyt sormet syyhyävät jo tekemään lisää näitä. Mielessä muhii useita ideoita ja tällainen on pakko tehdä vielä ainakin mökille. Vaaleita hirsiseiniä vasten makramee näytti aivan syntisen hyvältä.

Kotonamme makramee löysi tiensä kunniapaikalle, eli ruokapöydän yhteyteen. Minun mielestäni se sopii pöytäryhmän kanssa aivan täydellisesti yhteen. Pirkka-pöytineen ja pinnatuoleineen ruokailutila on sekoitus modernia ja perinteistä. Makramee on kuin moderni ryijy ja se on myös hyvä keskustelun herättelijä. Ruokapöydän lähellä olisi aina hyvä olla jokin teos tai muu keskustelun avaaja. Nyt onkin hyvä syy järjestää pienet dinnerit, onpahan mistä keskustella :)

taito shop





8 kommenttia:

  1. U P E A! Olen haaveillut aivan samanlaisen teosta, saanko kysyä mistä löysit ohjeen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, niin minunkin mielestä! Ohjeet ja tarvikkeet voi ostaa Taito Shopista. Minä pikkasen muokkasin alkuperäistä ohjetta :) Tähän solmimiseen jää kyllä niin koukkuun.

      Poista
  2. U P E A! Olen haaveillut aivan samanlaisen teosta, saanko kysyä mistä löysit ohjeen?

    VastaaPoista
  3. On tämä vaan niin mahtava. Pitääkin käydä ostamassa tuo tekopaketti ennen kuin loppuvat. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa hankkia! Oli ehdottomasti joka sentin arvoinen :)

      Poista
  4. Oi kuinka hieno! Ja sopii ruokailuryhmää kaunistamaan kuin nenä päähän :)

    VastaaPoista
  5. Itse olin juuri eilen Taitoshopissa tällaista tekemässä ja mulla tulee vaaleanharmaalla punoksella ja kuvio tulee hieman harvemmalla kun ohjeessa! Sinulla on kauniisti viistoon leikattu alareuna... hmm toi on kyllä hieno! Vie tosiaan mennessään nää solmut :) Teillä on ihan superhieno ruokailuryhmä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaaleanharmaa on kyllä myös niin kaunis! Itsekin innostuin hankkimaan myös sitä harmaata kudetta. Se odottaakin nyt seuraavaa solmuinspiraatiota :) Ja kiitos, pöytäryhmä on kyllä aika helmi.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...